Előfordul, hogy SM- beteg kerül élete során ideiglenesen vagy véglegesen kerekes-székbe. Ez az állapot számos életvezetési változást is jelent számukra. A társadalom széles körének támogatására szorulnának mindennapos életvitelük során. A szükséges támogatásra való készséget azonban az emberek többségének még tanulnia kell, a hozzáállást, a praktikus információkat a környezetükből, a családjukból, iskolából és persze a médiából is megszerezhetik.
Egy Magyarországon egyedülálló kezdeményezés, az ún. Médiaunió nemrég indult kampánya is ezt a célt szolgálja. A Médiunió kuratóriuma bízik abban, hogy közelebb hozva a fogyatékkal élők mindennapjait integrációjuk fontosságára irányíthatjuk a figyelmet, és egy toleránsabb, élhetőbb közös világ megteremtéséhez járulunk hozzá, minden résztvevő médium, szakértő és szereplő segítségével.
Erről szól az alábbi hír és a csatolt weboldalak:
Érdekesség, hogy a Magyar Tartalomipari Szövetség idei, minapi döntése értelmében az egyik ajánlott weboldal 3. helyezett lett a eEgészségügy / eEsélyegyenlőség kategóriában.
www.keruljkozelebb.hu
http://www.mediaunio.hu/kampanyok
Ezekről bővebben később!
Indul a Fogyatékkal élő emberek integrációját célzó kampány
A Médiaunió Alapítvány 2010-es kampánya szeptemberben indul, és év végéig tart. Az idei évben intenzív, négy hónapon át tartó kampányra készülünk, melynek előkszítését gondos egyeztetések és alapos előkészítés előzte meg.
A munkát a civil szervezetek szervezői, valamint a média és reklámszakma szereplői segítik.
A kampány két szakaszból áll: szeptemberben Bárdos András, Görög Zita és Kis Tibor szereplésével hívjuk fel a figyelmet a kampány hivatalos weboldalára:
www.keruljkozelebb.hu.
Bízunk abban, hogy közelebb hozva a fogyatékkal élők mindennapjait integrációjuk fontosságára irányíthatjuk a figyelmet, és egy toleránsabb, élhetőbb közös világ megteremtéséhez járulunk hozzá, minden résztvevő médium, szakértő és szereplő segítségével.
A honlap a kampány központi médiuma: ezen keresztül tarthatjuk a kapcsolat a kampány négy főszereplőjével, Kroll Zsuzsa vak, Bovier György mozgássérült, Nemes Norbert siket és Szonja nevet viselő autista szereplőnk családjával.
A kampány lehetőséget ad arra, hogy e négy szereplő mindennapjait nyomon követve közelebb kerüljünk életükhöz és megismerhessük mire van szükségük és hogyan látják a világot.
A kampány második felében a három meglepetés-filmmel folytatjuk a téma feldolgozását, melyben fogyatékkal élő szereplőink is megjelennek.
Bízunk abban, hogy közelebb hozva a fogyatékkal élők mindennapjait integrációjuk fontosságára irányíthatjuk a figyelmet, és egy toleránsabb, élhetőbb közös világ megteremtéséhez járulunk hozzá, minden résztvevő médium, szakértő és szereplő segítségével.